31 Aralık 2007 Pazartesi

Marka olabilmek


Zaman'da bi haber : Almanya'dan BBDO şirketinin yaptığı araştırmaya göre Real Madrid'in marka değeri 1 milyar 63 milyon Euro. Galacticos takımı, değeri dünyada bir milyar Euro'yu aşan tek kulüp markası. İkinci sırada ise 948 milyon Euro değer ile yine bir İspanyol kulübü Barcelona var. Üçüncü sırada ise 922 milyon Euro'yla İngilizlerin kırmızı şeytanları Manchester United geliyor. Alman BBDO kulüplerin marka değerini nasıl araştırdığını ve nasıl değer biçtiğini ayrıntılı bir şekilde ele almış. Ana başlıklar altında özetleyecek olursak ; öncelikle ürüne şirket markası ya da kulüp markası gibi bir ayrım yapmadan bakılması gerek. İşbirliği anlaşmaları ve sponsorluklar hem kurum hem de kulüp için uzun vadeli olmalı. Kulüpten markaya taşınan imaj güvenilir olmalı. Şimdilerde sahada başarılı olmalarına karşın İtalyan kulüplerin güvenilir olmaması marka değerlerini düşürüyor. Marka riski ve tehlikesi profesyonelce çözümlenmeli. Skandallar kulüpleri yıpratır ve ne kadar reklam yapılırsa yapılsın pozitif etkilerini azaltır.


Bütün bu kriterlerden sonra ülkemizde kuluplerimiz ne ölçüde bu maddelere uyabilmekte diye düşündüm kendi kendime. Fenerbahçe marka olabilme yönünde adım adım ilerliyor ama aşması gereken daha çok engeli var. G.Saray o muazzam Avrupa başarılarından sonra, mirası yedi bitirmek üzere, sağlam sabit bir marka olabilme şansını yitirdi gibi.(Seyrantepe'den sonra neler olur bilinmez.)Beşiktaş iş bilmez yöneticileri sayesinde yavaş yavaş iflasa yaklaşmakta. Trabzon aynı Karadeniz gibi dalgalı, hala kendini aşamamış bir görüntü veriyor. Anadolu kuluplerimizin ise İstanbul'a futbolcu satmaktan başka elle tutulur politikaları var mı acaba ? Tüm bunlardan sonra Türk Futbolundan kalite bekleyen beri gelsin.


Hiç yorum yok: