30 Aralık 2007 Pazar

Bu hakemlerle lig biter mi?

Yıllardır ligimizin en vazgeçilmez konularından bir tanesidir hakem ve hakem hataları. Her zaman günah keçisidir onlar. Bu da yetmez emekli hakemler acımasızca eleştirir meslektaşlarını ekranlardan . ''Hakemler de insan, onlar da hata yapar, ama...'' diye başlayan klasik klişeler teknik adamların, yöneticilerin ve futbolcuların sığındığı liman olmuştur çoğu kez...Hakemlik herkesin sandığı gibi kolay bir iş mi gerçekten ? Geçen sene okulumda öğrencilerim kendi aralarında düzenledikleri okul turnuvasında bir maçta hakem olmamı benden rica etmişlerdi ve ben de onları kıramadım ve kabul ettim. İnanırmısınız işte o zaman anlamıştım bu işin ne kadar sinir bozucu olduğunu...Karşında anlık pozisyonlar ve verilmesi gereken ani kararlar... Beynim patlamıştı neredeyse...İnsanın bir şeye dikkat kesilmesi ve sürekli beynini ona yoğunlaştırması ve saniyenin bilmem kaçta kaçında verilen ani kararlar beni yormuştu gerçekten. İşte o zaman 'empati' kelimesi bir kalıba girmişti beynimde...Hakemlik gerçekten zor bir iş ve bu adamlar da robot değiller elbet...Tamam , bazen maçın sonucuna etki edecek kararlar verebiliyorlar ama bu dünyanın her yerinde böyle. Hakemlere çok yüklendiğimizi ve onları strese soktuğumuzu düşünüyorum. EURO 2008 de bir tane dahi Türk hakeminin olmaması tamamıyla hakemlerin değil medyanın ve taraftarın suçu birazda...Evet bu hakemlerle lig biter, her zaman daha önceden bittiği gibi.......

Hiç yorum yok: