15 Şubat 2011 Salı

Deli olan sen misin İbo ?

"Köyde yetişmiş, ortaokul mezunu biri olarak size filozof numarası yapacak değilim.. Açık söyleyeyim, Beşiktaş sayesinde kitap okuyacak noktaya geldim.. Son 4-5 senedir de kitaplarla kendime rehabilitasyon uyguluyorum.. Porto’ya giderken havaalanında Alain de Botton’un kitabını seçtim.. Son günlerde okuduğum bir de Donald Trump’ın “Başarıya Giden 101 Yol” kitabı var..”

“Siz şimdi beni imtihan edersiniz Alain de Botton ile ilgili.. Kitabı alana kadar kim olduğunu fazla bilmiyordum.. Bilenlere sordum, felsefeyi günlük hayat diliyle anlatan, çok önemli bir yazarmış.. Gerçekten de öyle.. Ben Felsefenin Tesellisi’nden şunu anladım: Hayatta çok paran olabilir ama çok sağlam dostlukların olmayabilir.. Mal, mülk edinmek için çırpınmanın insana hiçbir hayrı yok.. Onun yerine gerçek dostlar kazanmak için çırpınmak daha büyük zenginlik getiriyor..”


“Kitaptan kendi hayatıma uyarladığım kavramlar da var: Mesela insan rahat olmalı.. Stres günümüzün hastalığı.. Kafanı acayip şeylere takarsan, bizim işte de, başka işlerde de başarının imkânı yok.. Çünkü stres direkt olarak işe yansıyor.. İyi bir profesyonelin işine odaklanması gerekiyor.. Stresin yaptığın işin önüne geçmesine izin vermeyeceksin..”


“Bir de tek başına yetenek yetmiyor.. Bir yerlere gelmek istiyorsan, yeteneğin yanına çalışmayı da eklemelisin.. O zaman uzun süre başarılı olabiliyorsun.. Kitapta da aynı mantığı görünce sevindim, çünkü bunu yıllardır uyguluyorum.. Tabii İsmail Köybaşı yandı şimdi.. Bu kitabı ona da okutturacağım ve bu mantığı onun kafasına yerleştireceğim..”


“Herkese tavsiye ediyorum.. Desinler ki, ‘Yahu top peşinde koşan Deli İbrahim bile kitap okuyormuş..’ Ve onlar da okusun.. Kitap okumak bir rahatlama ve kendini iyi hissetme yöntemi.. Rüştü ağabey sayesinde kitap okumaya alıştım.. Seyahatler, kamplar artık kitapsız geçmiyor..."

İbrahim Üzülmez'in 07.11.2010 tarihinde Vatan gazetesindeki röportajından ...

Futbolumuzun en orjinal ve bayrak isimlerinden birisi olan Üzülmez'in bu şekilde gidişinden herkes gibi ben de hazzetmedim. Aslında veda toplantısında Demirören'in olmaması daha makbuldü. Başkan milleti keriz yerine koydu resmen . Canım cicim laflarıyla kovdu Delinho'yu. İstese Demirören ile birlikte yanyana olmak zorunda değildi. Fakat ben onun giderayak takımında sorun yaratmak istemediği için bazı şeyleri sineye çektiğini düşünüyorum. Bu arada Toraman diken üstünde olacak bundan böyle. Yukarıda geçen röportajda renkli kişiliğini yansıtmış İbrahim . Ama yukarıda söylediği bir kaç cümleyi uygulayabilseydi şimdi onun gidişini konuşuyor olmazdık . Güle güle büyük kaptan !

Hiç yorum yok: