14 Haziran 2008 Cumartesi

Hollanda 4 - 1 Fransa (13.06.2008)

İki maçta en güçlü rakiplerine tam 7 gol atmış ve 7 golü atan 6 farklı isim . Aslında bu bilgi bile Portakalların ne denli iyi takım futbolu oynadığını ve herkesin görevini bir şekilde yaptığının kanıtı . Sahaya öylesine güzel bir şekilde yayılıyorlar ki rakibin hızlı adamları dripling yapacak alan bulmakta zorlanıyorlar . Paslaşmaların sonunun ne olacağını maç boyunca heyecan içinde bekledim durdum .İtalya ve Fransa bu turnuvaya ne kadar hazırlanamamışsa da Hollanda bir o kadar hazır bir görüntü veriyor. Van Basten gerçekten tabanca gibi bir takım yaratmış . Özellikle Sneijder'in eşsiz oyunu keyif verdi . Hollandalı futbolcuların en büyük özelliği savunmadan forvete kadar tüm oyuncuların kusursuz fiziklerini teknikleriyle birleştirebilmeleri .Hiç bir Hollanda'lı bu anlamda sırıtmıyor .Sizin anlayacağınız bu takımda kazma bir adam yok . Van der Sar'ın bile kaleciliği kemale ermiş durumda . Koskocaman Fransa Domenech'in elinde oyuncak olmuş ve bütün takım Ribery'nin ayağına bakıyor . Bu takım suya muhtaç olduğu kadar Zidane'a muhtaç durumda. Saha içinde durun bakalım ne oluyor yahu diyecek bir liderin eksikliğini arıyor Fransa . Ne gariptir ki son dünya kupasının finalistleri Fransa ve İtalya son maçta birbirini yerken Romanya ve Hollanda'nın ayaklarına bakacak .Futbol böyle güzel bir oyun işte ...

Stat: Stade de SuisseHakemler: Herbert Fandel, Carsten Kadach, Volker Wezel (Almanya)
Hollanda: Van de Sar, Ooijer, Mathijsen, Boulahroust, Van Bronckhorst, Van der Vaart (Dk.78 Bouma), Engelaar (Dk.46 Robben), Sneijder, De Jong, Kuyt (Dk.55 Van Persie), Van Nistelroy
Fransa: Coupet, Sagnol, Gallas, Thuram, Evra, Ribery, Makelele, Toulalan, Malouda (Dk.60 Gomis), Henry, Govou (Dk.75 Anelka)
Goller: Dk.9 Kuyt, Dk.59 Van Persie, Dk.72 Robben, Dk.90 Sneijder (Hollanda), Dk.71 Henry (Fransa)
Sarı Kartlar: Dk.32 Makelele, Dk.82 Toulalan (Fransa), Dk.51 Ooijer (Hollanda)

3 yorum:

Beercholic dedi ki...

Hollanda 2 maçta da golleri erken bulmanın avantajını yaşadı ve Van Der Sar olmasa 2 maçta da rakipleri geri dönebilecek pozisyonları buldular. Yani defansı hala S.O.S. veriyor Hollanda'nın bana göre. Yatsınlar kalksınlar kalecileri Van Der Sar'a dua etsinler... Yine de buradan babama sesleniyorum; "İyi ki 2000 yılında bana Hollanda forması almışsın babacığım. Sempatizanı olduğum ülkenin Milli Takımı, her turnuvada göze hoş gelen bir futbol oynuyor ve çokta sempatikler!"

Unknown dedi ki...

Turnuvadan önce sorduklarında aynı gruba da düşmeleri dolayısı ile Fransa ile İtalya'nın finali oynayacaklarına neredeyse adım kadar emindim.Ancak şu an ki tabloya bakıldığında iki takımdan birisi çeyrek finallerde olmayacak kim bilir belkide ikisi de olmayacak ve ölüm grubu olarak adlandırılan gruptan benim hiç şans vermediğim Romanya çıkacak lider Hollanda ile birlikte.

Teknik direktörlüğüne turnuvadan önce hiç güvenmediğim Van Basten bence mükemmel bir futbol zekasına sahip ve hayranı olduğum Jose Mourinho kadar süper maçı okuma yeteneğine sahip.2. yarıda Engelaar'ı oyundan alıp üstüne geleceğini çok iyi bildiği Fransa'nın kanatlardan açık vereceğini çok iyi tahmin eden ve Robben ile başlayan Van basten bence maçın asıl kahramanıdır.Tabi Sneijder ve Robben'in ustalık dolu gollerini göz ardı etmek mümkün değil.

Şimdi soracak olursanız finalin en güçlü adayının 2 maçta 7 gol atan hollanda olduğuna adım gibi eminim.Diğer rakip konusunda tahminde bulunmak o kadar zorki Almanya Hırvatistan ve İspanya olacak diğeri kesinlikle ama tek isim vermek gerçekten çok zor

DAVUT UTLU dedi ki...

Evet bende aynı fikirdeyim.Hollanda çok pozisyon veriyor ama yinede çok iyi top oynuyorlar.Ben Fransa'nın yenilmesine fark yimesine çok sevindim :)
Brezilya ile Fransa'yı sevmiyorum :)