8 Haziran 2008 Pazar

TÜRKİYE 0 - 2 Portekiz (07.06.2008)

Daha milli marşlar okunurken bile Portekizli futbolcularının öz güvenlerinin ne kadar yüksek olduğu ve maçı ne kadar önemsedikleri yüzlerinden anlaşılıyordu . Şahsen ben maçı izlerken ezildim büzüldüm afakanlar bastı . Tamam kabul ediyorum Portekiz bizden daha iyi bir takım ama bu kadar da ezik ve çaresiz ne yaptığını bilmez bir futbolla kocaman bir hiç oynarsan o zaman insanın kanına dokunuyor işte . Milyonlarca kişinin izlediği bir maçta Portekizliler antreman havasında oynar gibiydi resmen.
Portekiz kapalı kutu bir takım değil ki ,ne yapacakları ve genel itibariyle hangi adamların nerede oynayacağını bütün dünya biliyor zaten . Oyuncularının çoğu Joga Bonita'yı yalamış yutmuş teknik adamlar .Haliyle onların pas trafiğini kesecek pres, dinamizm ve orta saha canlılığının olması gerekiyor.Simao ve Ronaldo kanat bindirmeleriyle hem açık hem de forvet gibi oynabiliyorlar . Ronaldo'nun kulvarında Hamit'in resmen göbeği çatladı . Portekiz'in savunma hattı özellikle de Bosingwa kademe anlayışıyla oyuncularımıza bir gramcık fırsat bile verdirmediler . Orta sahada Moutinho'nun Emre'yi kilitlemesi her şeyi daha da kötü yaptı . Aurelio yalnızları oynarken dehşetli Portekiz orta sahasında Emre ve Aurelio'yu ortada sıçan oynattı Portekizliler . Nihat-Mevlüt ikilisi dandik bir verkaç dahi yapabildiler mi acaba gören beri gelsin . Tuncay top kontrolünde bile zorlanırken biz nasıl organizasyondan bahsedelim . Gerilerden gelen stoper Pepe bile verkaça girip gol atabiliyorsa daha ne yazalım ne söyleyelim .
Finlandiya maçında en azından hatların birbiriyle bağlantılarının sağlam olduğu 4-3-3 gibi bir sitemin faydasını görmüşken neden orta sahamızı kalabalık tutmayıp yol geçen hanına çeviriyoruzki ? Her şey bitmedi elbette fakat bu maç ve bu sistem ufkumuzu , geleceğe bakışımızı sisli ve karanlık yapıyor . Maçın en iyi adamının direkler olduğu bir ortamda daha fazla kelam etmek inanın çok zor ...
STAT: Stade de Geneve
HAKEMLER: Herbert Fandel, Carsten Kadach, Volker Wezel (Almanya)
PORTEKİZ: Ricardo, Bosingwa, Pepe, Carvalho, Ferreira, Petit, Joao Moutinho, Cristiano Ronaldo, Deco (Meira dk. 90+2), Simao (Raul Meireles dk. 83), Nuno Gomes (Nani dk. 69)TEKNİK DİREKTÖR: Luiz Felipe Scolari
TÜRKİYE: Volkan, Hamit Altintop (Semih Şentürk dk. 76), Gökhan Zan (Emre Aşık dk. 55), Servet, Hakan Balta, Kazım, Mehmet Aurelio, Emre Belözoğlu, Tuncay, Mevlüt (Sabri dk. 46), Nihat
TEKNİK DİREKTÖR: Fatih Terim
GOLLER: Pepe (dk. 61), Raul Meireles (dk. 90+3)
SARI KARTLAR: Kazım, Gökhan Zan, Sabri (Türkiye)

4 yorum:

DAVUT UTLU dedi ki...

Yanılmayı o kadar çok istedim ki ama malesef olmadı.Terim aday kadroyu açıkladığı an ben bu takımın gurup sonuncusu olacağını söylemiştim.Çünkü aday koadro seçiminde hatalar vardı.Dünkü ilk 11 bile hatalıydı.Ben yazarlar gibi maçtan sonra yorum yapmadım bunun böyle olacağını 1 ay önceden yazdım.Terim'in 2000 yılında zirveye çıkardığı kariyerinden 2010 da hiç ama hiç bir şey kalmayacak.Ama para olarak sürekli kazanacak bu sezon FB başına geçeceği Emre'yi de bu yüzden kendisinin ikna ettiği konuşuluyor.eee Aziz amcada para çok :)

Neyse inşallah çarşamba günü İsviçre'yi yenerizde bende burdan YANILDIĞIMI büyük harflerle yazayım.

Adsız dedi ki...

4-4-2 mi 4-4-3 mü 3-3-5 mi oynadık anlayamadım....sistemimiz neydi yahu...bu ne rezil oyun böyle

Beercholic dedi ki...

çok güzel yazmışsın, düşüncelerimi aynen aktarmışsın..

Mucoid dedi ki...

bizim adımıza maçtaki tek güzellik tribündeki koreografiydi bence..